Oris teme

  • Predmet je namenjen bodočim učiteljem matematike v srednji šoli.

    Izvaja se v drugem semestru. 

    Vsebina:

    Pri predmetu bomo ob konkretnih problemih srednješolske matematike obravnavali tudi raznolike praktične pedagoške probleme. 

    Razpravljali bomo tudi o splošnih temah kot so: uporaba računalnika, motivacija, obremenjenost, disciplina, dobra razlaga, ocenjevanje, razumevanje, poenostavljanje, dokazovanje, bolj in manj nadarjeni dijaki, avtoriteta, ustvarjalnost, pridnost in/ali sposobnost, domače naloge, sodobne metode poučevanja, konstruktivizem, behaviorizem in druge... Ob konkretnih primerih se bomo vadili tudi v odgovornem ocenjevanju in razpravljali o izzivih ocenjevanja.



    Kdaj, kaj:

    14.2: #1,2,3 16.2: #4,5,6,7 17.2: #17(Bor),7
    21.2: #7,8,9,10,11 23.2: #26, #46(Aljaž) 24.2: #39(1,2,3a,3b,5; Pina)
    28.2: #39(1,3c,4) 2.3: #39(6,7,8), #11,#12,#13 3.3: #22, #23 (Terezija), #14, #15
    10.3: #24, #40 (Samo K.)
    14.3: O pripravah 16.3: O učbenikih 17.3: #53, #54 (Bor), #20
    21.3: O predpisih in šolski zakonodaji; #20 23.3: Uporaba šestila, računalnika; #18, #19, #21 24.3: še o uporabi računalnika, primeri; #25, #29, #27, #30.2
    28.3: O domačih nalogah 30.3: #30.2,#30.1,#31,#33.1 31.3: #55 (Samo F.), #36, #33.2, #37
    04.4: #55, #47 06.4: O 'dobri' razlagi; nastavek #41 in #42 07.4: #41, #42, #45
    11.4: O ocenjevanju (Aljaž) 13.4: #45, #49, #48 14.4: #48, #51

    20.4: #44, #56, #57, #58, #59 21.4: #60, Tantrix
    25.4: geo. naloga, 'recipročno sorodna praštevila'

    4.5: 'recipročno sorodna praštevila' - zaključek 5.5: #61 (Andrea)
    9.5: nekaj nalog (Lucija) 11.5: nekaj nalog (Barbara) 12.5: pogovor o ocenjevanju
    16.5: #32, #38 (Margerita) 18.5: #62, #63, Ocenjevanje, konkretni primeri 19.5: Ocenjevanje, 'minimalni standardi znanja', I
    23.5: #64 (Sara), Ocenjevanje, konkretni primer testa 25.5: Ocenjevanje, konkretni primer testa 1L 26.5: Ocenjevanje, primer mature
    30.5: test srednješolske snovi s skicami rešitev - rezultati z ocenami
    #n so obravnavane 'naloge' izmed nalog.

    Obveznosti študenta:

    • Študent angažirano in zavzeto sodeluje.
    • Študent opravi pisni izpit iz srednješolskih nalog (podobnih, kot jih bomo delali v okviru rednih srečanj).
    • Študent na ustnem zagovoru razloži svoj izdelek na pisnem izpitu in zagovarja svoja stališča o splošnih temah.

    Urnik 2022:

    • Ponedeljki 12 - 14, 3.05.
    • Srede 14 - 16, 2.05.
    • Četrtki 12 - 14, 3.06.

    Pisni izpiti (po uradnem razporedu):

    Nekateri zanimivi viri:

    1. H. Freudenthal: Mathematics as an Educational Task, Springer, Berlin, 1972.
    2. G. Polya: Kako rešujemo matematične probleme, DMFA 1989
    3. G. Polya: Mathematics and Plausible Reasoning, Princeton Univ. Press, Princeton, 1990.
    4. Krantz: How to Teach Mathematics, 1999
    5. Lang: The Beauty of Doing Mathematics, 1985
    6. Gimnazijski učni načrt - Matematika